LinkedIn markedsføring er en marketingstrategi, hvor virksomheder kan dyrke deres virksomhedsimage, promovere deres produkter, tjenester og ekspertise, nå ud til målgrupper, generere kundeemner og netværke med brugere og andre virksomheder verden over. LinkedIn er nu et etableret netværk til at tage en virksomheds netværk til næste niveau. Indhold af høj kvalitet og målgruppeorienterede annoncer hjælper især virksomheder med at øge brugernes opmærksomhed og få succes på lang sigt.
Hvad er LinkedIn?
LinkedIn er verdens største professionelle netværk med over 700 millioner brugere i mere end 200 lande og regioner. Det har været en del af Microsoft siden december 2016. Ligesom Xing giver LinkedIn professionelle mulighed for at oprette forbindelse, udveksle meninger og søge efter karrieremuligheder. Mens den gratis version tilbyder flere funktioner, tilbyder en betalt premium-version endnu mere.
Som med andre sociale netværk kan der oprettes en profil på platformen, hvor alle faglige erfaringer og præstationer kan indtastes, så andre brugere kan følge forskellige personers karriere i et overskueligt format. Spændende begivenheder og specialistartikler kan deles på platformen. Medlemmer kan også netværke med hinanden og udveksle information via private beskeder.
Ud over de sociale netværksfunktioner tilbyder LinkedIn andre professionelle funktioner. Jobansøgere kan oprette og uploade ansøgningsdokumenter. LinkedIn kan også bruges til at søge efter virksomheder. Virksomheder kan repræsentere deres virksomhed, annoncere stillinger og udføre aktiv sourcing via LinkedIn.
Hvorfor er LinkedIn markedsføring så vigtig?

Vil du fremme din markedsføring? Så start med LinkedIn markedsføring! Fordi erhvervsnetværket har meget mere potentiale, end du måske tror. Selvom det er en professionel platform, betragtes LinkedIn som et af vor tids mest populære og indflydelsesrige sociale medier.
Det er ikke længere en hemmelighed, at disse bliver stadig vigtigere. Her er de vigtigste grunde til, at du ikke bør forsømme LinkedIn-marketing:
Læs også: Hvad er online markedsføring? Og hvorfor det er vigtigt
1. Det høje antal medlemmer
Uanset om du vil etablere nye forretningsforbindelser, søge nye medarbejdere eller polere dit image – du har brug for folk, der kan nå ud til med dine kampagner. LinkedIn siger, at det har over 645 millioner brugere. Til sammenligning har XING kun omkring 18 millioner medlemmer. På grund af det enorme antal medlemmer står alle døre åbne for dig angående din LinkedIn markedsføring.
Netværket blev lanceret i 2003 og er vokset støt lige siden. Siden 2011 har dens vækst virket ustoppelig. Over 172.800 nye brugere tilmelder sig hver måned – to nye medlemmer hvert sekund!
LinkedIn har brugere i mere end 200 lande og regioner verden over. De fleste medlemmer kommer fra USA, Indien og Kina. Ca. 3,3 millioner brugere repræsenterer regionen Danmark.
Det anslås, at halvdelen af alle LinkedIn-medlemmer er aktive månedligt. Det betyder, at du kan nå ud til millioner af brugere og overbevise dem om dig og din virksomhed. Dette er det bedst mulige grundlag for succesfuld LinkedIn markedsføring.
2. Forholdet mellem mandlige og kvindelige medlemmer
57 procent af LinkedIn-brugerne er mænd, og 43 procent er kvinder. Det betyder, at der er lidt flere mænd blandt medlemmerne. Netværksoperatørerne fandt også signifikante forskelle mellem kønnene ved at bruge LinkedIn.
Kvinder vil gerne være 100 procent overbevist om et nyt job eller kontakt. Før de beslutter sig for at gøre noget nyt, ser det ud til, at der skal meget til at overbevise. LinkedIn siger, at mænd kun skal være 60 procent overbeviste om en ny stilling. Til gengæld er kvinder 16 procent mere tilbøjelige til at blive ansat efter ansøgning end mænd.
For dig og din LinkedIn markedsføring betyder denne undersøgelse også, at alle døre står åbne for dig. Du kan nå mange mænd såvel som mange kvinder på LinkedIn.
3. Medlemmernes alder
Din marketingstrategi bør altid være skræddersyet til den respektive målgruppe. Alder spiller selvfølgelig også en rolle. Hvorvidt din LinkedIn-kampagne er beregnet til at overbevise erfarne seniorer eller unge universitetsuddannede har betydning.
Spændende undersøgelser om dette emne vedrører det amerikanske marked. Aldersgruppen 25 til 34 er den mest repræsenterede der: De udgør 38 procent af medlemmerne. 30 procent af brugerne er mellem 35 og 54, og 24 procent er mellem 18 og 24. LinkedIn har oplevet den mest bemærkelsesværdige vækst i de seneste år blandt 18- til 24-årige.
Én ting er klart fra disse tal: Du kan henvende dig til alle aldersgrupper på LinkedIn. De mange funktioner gør dig i stand til at nå netop den målgruppe, du har brug for, med en kampagne. Hvis du vil kontakte medlemmer fra en bestemt aldersgruppe, er det fint på LinkedIn.
4. Medlemmernes uddannelsesniveau
Ligesom alder er uddannelsesniveau en faktor, du bør overveje i dine LinkedIn markedsføringkampagner. Statistikker viser, at halvdelen af alle danske dimittender har en LinkedIn-profil.
Hvis du leder efter nye medarbejdere med en universitetsuddannelse eller anden specifik ekspertise, er chancerne for, at du finder dem på LinkedIn, så skræddersy din markedsføring til et mere sofistikeret publikum.
5. Medlemmernes oplevelse
Ifølge deres udsagn er 15 procent af LinkedIn-medlemmerne seniorer. De har stor erfaring, hvilket er en fordel for dig. Hvis du vil i kontakt med seniorer og pochere dem, kan du nå dem via LinkedIn. Ingen andre steder er det så nemt at finde så meget erfaring i bare ét netværk.
6. Højt antal virksomhedsprofiler
Medarbejdere, virksomheder, beslutningstagere og ledere bruger LinkedIn. Tidligere var over 30 millioner virksomheder noteret på LinkedIn. Disse er dog ikke nødvendigvis aktive – hvis en bruger angiver, at en virksomhed anvender dem, bliver den automatisk opført. Ikke desto mindre er en del virksomheder aktive på LinkedIn. De forstår platformens betydning for markedsføring, rekruttering og branding.
De opførte virksomheder tilbyder millioner af job på LinkedIn. Du er i godt selskab, hvis du vil bruge netværket til at slå stillingsannoncer op. Mange mennesker opfatter LinkedIn som yderst professionelt. Hvis de opdager et job der, nyder du godt af deres tillid til netværket.
7. Rækkevidden af LinkedIn-annoncer
LinkedIn er en absolut guldgrube for dig, hvis du ønsker at komme i kontakt med eksperter. For som nævnt ovenfor er platformens succes ingen tilfældighed. Funktioner som LinkedIn-annoncer er en sand velsignelse for marketingfolk, fordi du kan nå ud til millioner af brugere med sådanne kampagner. Med ganske få klik kan du påvirke, hvilken målgruppe der skal være i fokus.
Hvad kan du opnå med LinkedIn markedsføring?

Du bør sætte klare mål for at inkorporere LinkedIn i dit marketingmix. Selvom netværket byder på mange muligheder, er det kun egnet til nogle formål. Som alle sociale medier har LinkedIn en unik karakter at tage hensyn til, når du planlægger.
LinkedIns styrker ligger helt klart i B2B marketing. Du kan tiltrække beslutningstageres opmærksomhed, øge brandbevidstheden eller generere kundeemner. Der er tre hovedtilgange til dette:
- Content marketing: På LinkedIn kan du dele eksternt indhold. Dette kan være din blog, en artikel, du har skrevet, eller en artikel skrevet om dig. Du kan også dele artikler fra personer, du gerne vil i kontakt med, eller kommentere aktuelle emner i din branche. På den anden side kan du også vise dine nye kvalifikationer frem og gøre dig attraktiv for potentielle arbejdsgivere. Du skal aldrig glemme, at du som virksomhedsportal på LinkedIn selvfølgelig kun skal dele professionelt indhold.
- Brug grupper til netværk: Den nemmeste måde at skabe kontakter på LinkedIn er at deltage i en gruppe og bruge den til netværk. Der er mange forskellige grupper for forskellige emner, brancher og regioner. På denne måde kan du etablere dig selv, dit brand eller din virksomhed som ekspert og overbevise andre medlemmer om din ekspertise.
- Placer annoncer: LinkedIn er fantastisk til at placere annoncer. Forskellige formater, såsom sponsoreret indhold og sponsoreret e-mail, er tilgængelige. Brug disse muligheder for at få den bedst mulige succes på LinkedIn.
Med alle disse muligheder skal du huske, at LinkedIn har en professionel tone. Opslag og annoncer bliver ofte skrevet i daglig tale og afslappet på sociale medier som Facebook og Instagram. Dette falder ikke nødvendigvis godt i professionelle netværk. Selv den uformelle tiltaleform, der er så almindelig i dag, er ikke en selvfølge på LinkedIn. Tilpas din tone og stil til netværket og dine kontakter.
Hvordan fungerer LinkedIns algoritme?
LinkedIn-algoritmen bestemmer, hvilke brugere der ser hvilke opslag i deres feed. Dette er for at sikre, at du kun ser de nyheder, der er relevante for dig, i dit feed. Du har selvfølgelig også mulighed for at få vist alle aktuelle aktiviteter. Algoritmen bestemmer rækkevidden af et indlæg i fire faser.
Fase 1: Tildeling til en kategori
Alle LinkedIn-opslag, uanset om de indeholder tekst eller blot et billede, sorteres i en kategori af en bot. Der er tre kategorier:
- Spam
- Lav kvalitet = lav kvalitet
- Ryd = frigivet
Denne klassifikation bruges primært til at skelne relevant indhold fra spam. Hvis dit indlæg er klassificeret som “spam”, vil tingene ikke se godt ud for dig. Du bør genoverveje dit indlæg og foretage grundlæggende ændringer.
Ratingen “Lav kvalitet” er naturligvis ikke særlig gavnlig for din rækkevidde. Der er dog stadig en chance for, at dit opslag bliver vist til nogle interesserede. Hvis du har lavet dit hjemmearbejde, og dit indlæg er klassificeret som “Klart”, er chancerne for en høj rækkevidde bedst.
Fase 2: Måling af reaktioner
Efter evalueringen i fase 1 vil dit opslag blive præsenteret på LinkedIn. Ideelt set vil du så modtage mange likes, delinger og kommentarer. Fællesskabets reaktion på dit indlæg har afgørende indflydelse på, hvordan tingene forløber. Jo flere interaktioner du kan optage, jo bedre er det for din videre rækkevidde.
Brugere kan dog også reagere negativt på dit opslag. Algoritmen ser dette som et negativt tegn, hvis de markerer det som spam eller skjuler det. Indholdet er mindre relevant end antaget, hvilket fører til en lavere rækkevidde.
Du bør investere meget tid og kræfter i dit indlæg for at opnå den ønskede effekt. Udgiv kun relevant indhold, der giver merværdi til fællesskabet. Algoritmen vil bemærke dette i sine tests og belønne dig med en omfattende rækkevidde.
Fase 3: Kvalitetskontrol
For at overbevise LinkedIn er et godt opslag med masser af likes og delinger ikke nok. I fase 3 bliver du, som ophavsmand og dit netværk tjekket. Spammere får ofte en masse positiv feedback for deres indlæg.
Din troværdighed, virksomhedsprofil og netværksrelevans vil blive undersøgt nærmere. Hvis du gennemfører denne vurdering, vil dit indlæg blive vist oftere. Men hvis du modtager mange positive interaktioner, kan du blive opgraderet igen. Dit indlægs bedømmelse følger ikke et stift mønster; det kan ændre sig konstant.
Fase 4: Evaluering af redaktører
Vi kender det normalt sådan: Du sender en besked, og en bot eller en maskine evaluerer den. På LinkedIn er tingene anderledes. Her har rigtige redaktører travlt med at gennemgå de offentliggjorte beskeder.
Hvis du klarer dig godt i tredje fase, vil en af redaktørerne så vurdere dit indlæg. Det betyder, at et indlæg muligvis vises i dit fællesskabs nyhedsfeed igen efter et par uger. Det skyldes også, at faserne ikke nødvendigvis foregår efter hinanden.
Relevant indhold vinder
Hvis der er én konklusion at drage ud fra LinkedIn-algoritmen, vinder relevant indhold. Fordelagtigt og spændende indhold modtages positivt af algoritmens LinkedIn-redaktører og dit community. Jo mere værdifuldt dit indhold er, jo længere og højere vil det blive vist i nyhederne.
Hvordan bruger jeg LinkedIn-algoritmen til min fordel?

Hvis LinkedIn er en del af din marketingstrategi, bør du bruge din viden om algoritmen og de fire faser til din fordel. Jo bedre du opfylder kriterierne, jo mere succesfulde bliver dine indlæg.
1. Publicer kun indlæg, der er relevante for dine læsere.
Content marketing kan kun få succes på LinkedIn, hvis kvaliteten af dine indlæg er rigtig. Hvis du arbejder med et nyt emne, så spørg altid dig selv, om det er relevant for læserne. Hvis det er tilfældet, bør du undersøge grundigt og oprette et indlæg af høj kvalitet. Som forretningsnetværk er følgende emner særligt efterspurgte på LinkedIn:
- Løsningsforslag til et specifikt fagligt problem
- Generelle tips om karriere og succes
- Information om kommende arrangementer
- Links til hvidbøger, e-bøger, casestudier osv.
Dit indhold skal hjælpe læserne videre i deres professionelle liv.
2. Byg et troværdigt netværk.
Et omfattende netværk har altid en betydelig ekstern indflydelse på andre. Dette virker dog kun på LinkedIn, hvis det også er et troværdigt netværk. Det virker ikke særlig overbevisende, hvis du har titusindvis af kontakter fra forskellige brancher og lande. Du bør bygge det omhyggeligt for at sikre, at dit netværk ikke påvirker din rækkevidde negativt.
Kontakt personer, der er vigtige for dig, din virksomhed eller branchen. Din profil skal være komplet og velholdt. Så snart noget ændrer sig, skal du opdatere og tilpasse din profil. Det kan også være nyttigt at være aktiv i grupper og skabe nye kontakter der.
Din virksomhedsprofil bliver først virkelig overbevisende, når den forbinder med dine medarbejdere. Så prøv at få så mange medarbejdere som muligt begejstrede for LinkedIn og dets fordele. Kom i kontakt med dine medarbejdere – de er dine bedste ambassadører.
3. Skriv brugervenligt indhold
Du har allerede lært, at dine indlæg altid skal omhandle faglige emner. Der er også et par andre ting, du skal overveje, når du opretter indhold, for at opnå den bedst mulige succes:
- Fremkald følelser med dine indlæg.
- Skriv aktivt og på en letforståelig måde.
- Med historiefortælling kan du håndtere selv tørre emner overbevisende.
- Punkttegn, infobokse og mange underoverskrifter liver dine tekster op.
- Vær ikke kort – artikler på over 2000 ord klarer sig usædvanligt godt på LinkedIn.
4. Opret passende overskrifter og medtag visuelle elementer.
En tekst kan skrives på en måde, der er så informativ og letforståelig som muligt – med en gribende overskrift når den sit fulde potentiale! Så sørg for, at dine overskrifter giver folk lyst til at læse mere. Opsummer indholdet, måske endda provokerende, og vind læserne. At vække nysgerrighed og annoncere nyttig merværdi vil tiltrække mange brugere til dit indlæg.
Det er bedst at understøtte det med visuelle elementer. Et godt valg er et billede, der tiltrækker alles opmærksomhed, irriterer folk eller opfanger et aktuelt emne. Men sørg altid for, at det passer til emnet og frem for alt publikum på LinkedIn. En vis grad af seriøsitet bør altid opretholdes.
5. Motivere interaktioner
Jo flere positive interaktioner dine indlæg får, jo større rækkevidde er din. De kan endda genoplive nedstemte indlæg. Så det ville være bedst at få så mange likes, delinger og kommentarer som muligt. Her er et par enkle tips til at hjælpe dig med at gøre dette:
- Post relevant indhold. Jo mere kritisk et indlæg er for din målgruppe, jo flere interaktioner får du.
- Vær aktiv og del, like og kommenter andre medlemmers opslag. Mange brugere vil så føle sig tvunget til at give tilbage.
- Stil spørgsmål og tilskynd til diskussion. Du behøver ikke vente længe på de første svar.
- Nævn influencers eller andre vigtige personer i dine opslag. Ideelt set vil de kommentere dit opslag og dele det i deres netværk.
6. Vælg det rigtige tidspunkt at poste
Hvis du har skrevet et godt indlæg, skal du ikke bare udgive det til enhver tid. For kl. 04.00 sover de fleste brugere i dit netværk sandsynligvis og vil ikke se dit indlæg. LinkedIn selv råder ophavsmænd til at udføre tests for at bestemme det optimale tidspunkt. Der er normalt tre gange:
- Tidligt om morgenen, før arbejdet starter.
- I frokostpausen.
- Om aftenen efter arbejde.
Skriv, når dine læsere har tid til at bruge LinkedIn. Test, hvornår dit fællesskab er mest aktivt og reagerer på indlæg.
Ud over timingen er regelmæssigheden af dine indlæg også afgørende for din succes. Marketingeksperter er enige om, at regelmæssige opslag er en fordel. Hvad det konkret betyder i enkeltsager, er tvivlsomt. LinkedIn anbefaler dog, at der offentliggøres et opslag hver dag. Også her spiller de personlige præferencer i dit lokalsamfund naturligvis en afgørende rolle.
7 tips til succesfuld markedsføring på LinkedIn

LinkedIn markedsføring giver dig en bred vifte af muligheder og muligheder. At få mest muligt ud af disse er en udfordrende opgave. Men med et par tips kan du hurtigt og nemt komme et skridt tættere på stor succes.
1. Opret en virksomhedsprofil
For at kunne skrive på LinkedIn skal du have en virksomhedsprofil. Udfyld venligst det helt og opdater det regelmæssigt. Vis din bedste side her – det første indtryk skal være korrekt. LinkedIn tilbyder dig forskellige funktioner, som du kan bruge til at gøre din profil så attraktiv som muligt.
Selvfølgelig har en profil brug for et overbevisende fællesskab. Først skal du motivere medarbejderne til at forbinde med virksomhedsprofilen. Send forespørgsler til firmaets kontakter og samarbejdspartnere. Dette kræver ofte lidt tålmodighed. Men når først bolden er sat til at rulle, vil din profil hurtigt udvikle sig til en meningsfuld profil.
2. Opret udstillingssider
Udover din virksomhedsprofil kan du også oprette op til ti udstillingssider. Fremhæv vigtige områder af din virksomhed og henvend dig endnu bedre til forskellige målgrupper. Du kan derefter analysere disse fokussider individuelt. Brugere kan følge individuelle fokussider (som med andre sider).
Du kan tænke på disse sider som undersider. Du kan dog kun oprette en fokusside som administrator. Dette er nemt at gøre via hjemmesiden eller virksomhedsprofilen. Men husk, at du også jævnligt skal tilføje indhold til disse sider. Hvis de ikke løbende opdateres, kan de ikke lykkes. Så sørg på forhånd, at der er ressourcer nok til en anden side.
3. Post dit eget og eksternt indhold
Du bør udgive en sund blanding af dit eget og tredjepartsindhold på din profil. LinkedIn anbefaler et forhold på 80 procent af dit indhold til 20 procent af eksternt indhold. Originalt indhold af høj kvalitet er særligt effektivt. Du skrev en artikel om vellykkede ansøgningsbreve og gav en gribende overskrift og et blikfang. Brugere bliver på LinkedIn og læser artiklen til ende – så enkelt kan det være.
Du kan poste salgsfremmende indhold fra tid til anden, for eksempel for et nyt produkt eller en tjeneste, som du tilbyder. Men det skal ligge i hånden. Find en sund blanding af nyttige artikler, spændende industrinyheder og annoncering for din sag.
4. Lav medarbejdermarkedsføring
Selvfølgelig er reklamer en glimrende måde at nå ud til potentielle kunder. De har dog en tendens til at stole mere på en anbefaling fra en kendt person. LinkedIn ved også dette og muliggør derfor ” Employee Advocacy .” Du kan oprette brandambassadører (medarbejdere, kollegaer osv.) for sociale netværk, som vil præsentere dine produkter på en pålidelig måde. LinkedIn tilbyder dig “Elevate”-værktøjet til dette – men dette er mod betaling.
5. Placer en annonce på LinkedIn
Du kan gøre gode fremskridt på LinkedIn med organisk indhold. Du kan dog også bruge LinkedIn-annoncer til at understøtte din indsats. Der er forskellige muligheder for at gøre dette:
- Sponsoreret indhold vises i dit fællesskabs nyhedsfeed. Den er tilgængelig i forskellige formater: enkeltbillede-, stemme- og karruselannoncer.
- TextAds er klassikeren. Den skarpe kombination af tekst og billede er tilstrækkelig og kræver en lille indsats.
- Meddelelsesannoncer sender aktive brugere en direkte besked. Det er ideelt, hvis du vil henvende dig åbent til brugerne.
Du kan supplere dine annoncer med Lead Gen Forms. LinkedIn udfylder dem automatisk med brugerens data, og brugeren kan derefter indsende deres data med blot et par klik. Dette er praktisk, da de fleste brugere er dovne.
6. Evaluer LinkedIn Analytics
I administrationsområdet på din virksomhedsside finder du LinkedIn Analytics-værktøjet. Det giver forskellige data, der interesserer dig og din videre LinkedIn markedsføring. Du får for eksempel vist antallet af likes og kommentarer, du har lavet. Værktøjet giver dig også de demografiske karakteristika for dine følgere. Hvis du planlægger disse i din LinkedIn markedsføringstrategi, kan du skræddersy dine indlæg endnu bedre til din målgruppe.
7. Henvend dig direkte til lovende kontakter
Kunne du tænke dig at invitere en brancheekspert til dit næste arrangement? Eller kunne du tænke dig at arbejde sammen med en kendt influencer? I nogle tilfælde kan det være en fordel at kontakte væsentlige personer direkte. Dette er almindeligt i B2B-sektoren og kan være meget lovende. Direkte kontakt har altid en anden effekt end en simpel annonce.
LinkedIn markedsføring – Annonceringsformater
1. Sponsorerede indlæg
Sponsorerede indlæg er hverken mere eller mindre end organiske indlæg, der allerede er blevet offentliggjort på din profil; mod betaling kan de nå mange mennesker. Du kan dirigere trafik til din hjemmeside eller virksomhedsblog på denne måde ved hjælp af følgende formater:
- enkeltbilledannonce, dvs. enkelt tekst og grafik,
- videoannonce, dvs. videomateriale, der tillader øget engagement blandt platformsbrugere,
- karruseller, dvs. sekvenser af billeder, der gør dig i stand til at fortælle din brandhistorie.
2. Direkte inMail-beskeder
Levering af personlige, private beskeder direkte til LinkedIn-brugeres indbakke kan øge antallet og engagementet af kundeemner.
Beskederne består af en hilsen, en CTA (call to action) knap og indhold, der skal opmuntre brugeren til at foretage den ønskede handling, såsom at downloade en rapport. De købes på basis af “pris pr. afsendelse”, hvilket betyder, at du betaler for hver meddelelse, der leveres.
3. Tekstannoncer
De ligner almindelige søgeannoncer såsom Google Ads eller Bing Ads. De faktureres efter en CPC- eller CPM-model, så du kan oprette flere annoncer inden for en enkelt kampagne.
Tekstannoncer er ideelle, hvis du ønsker, at din kampagne skal lanceres hurtigt og være nem at konfigurere og administrere. De har en tendens til at have lavere CPM’er end andre formater, men de fungerer stadig godt til at øge brandbevidstheden.
4. Dynamiske annoncer
Meget personligt tilpassede dynamiske annoncer kan tilskynde brugere til at synes godt om din virksomhedsside, ansøge om et job, efterlade kontaktoplysninger og downloade indhold. Der er to formater, du kan bruge:
- følgerannoncer (for at få nye følgere af virksomhedsprofilen)
- spotlight-annoncer (for at omdirigere trafik til en ekstern landingsside)
Dynamiske annoncer er en meget effektiv måde at øge trafikken til en landingsside, fordi de genererer et format dynamisk ved hjælp af information fra profiler. Personlige beskeder har større chance for at nå dig.
5. Formularer til leadgenerering
Leadgenereringsformularer vises i nyhedsfeedet og ligner sponsorerede indlæg. De fungerer normalt: Brugeren deler alle deres data med et enkelt klik, automatisk importeret fra deres profil.
6. Premium skærm
Displayannoncer er også tilgængelige på LinkedIn, men kan kun købes programmatisk på udvalgte DSP-platforme.
Hvor meget koster annoncering på LinkedIn?
LinkedIn-annoncer faktureres i auktionsmodeller. Du kan betale pr. klik (CPC), pr. tusinde visninger (CPM) eller pr. visning (CPV). Når du opretter en kampagne, foreslår systemet automatisk, hvilken sats der garanterer os opnåelsen af de fastsatte mål.
De faktorer, der påvirker prisen på en annonce, er målgruppe, bud, målsætning og relevansscore. Du kan administrere dit budget ved at indstille det maksimale beløb, du vil betale for et klik, visning eller levering af en InMail-meddelelse.
Generelt skal du dog være forberedt på høje omkostninger. LinkedIn betales i dollars, og minimumssatserne er ikke små:
$10 – dagligt budget;
$10 – samlet budget;